mandag den 5. april 2010

The final cut

Ok, jeg kan lige så godt starte med at tage firbenet ved halen...

Jeg har igen her i påsken haft en oplevelse, som bestyrkede mig i, at det ikke er klogt at lade bloggen fortsætte, som den har gjort. Jeg vil helt klart savne "dagbogsaspektet" - nu, hvor jeg står over for at skulle skære det fra, kan jeg tydeligt se, at det ikke er irrelevant for mig - men alt, jeg ser og ønsker nu, er fremtid. Og måske var kendetegnet for den periode, bloggen har dækket, at jeg netop ønskede en fremtid, hvilket i starten virkede som et endda meget utopisk projekt. Nu er den her. Masser af gamle historier er enten ved at slutte eller allerede rundet af, og jeg ønsker ikke at slæbe for meget ballast med mig, ligesom jeg på ingen måde har lyst til at løbe risikoen for at afspore noget ved at lægge ord om nuet ud til alt for fri fortolkning. Så uanset jeres i grunden mange meldinger om, at bloggen skal fortsætte, som den er, er jeg nødt til at gå i den modsatte retning. For min egen skyld.

Krigsveteranen lukker og slukker altså. Og siger tak for både de mange engagerede kommentarer hen ad vejen og de gode meldinger her til sidst, der tydeligt har vist mig, at projektet har betydet noget for andre end mig selv.

Alternativet er ikke oppe at stå endnu, men har arbejdstitlen "Baunblæk". Og vil, som antydet, komme til at bestå af mere udadvendte kommentarer til kunsten og virkeligheden. Men, som overskriften antyder, også med personlige vinklinger på tingene.

Melder ud her hvordan og hvorledes. Og så ses vi forhåbentligt også dér :-)

3 kommentarer:

Jens Keis Kristensen sagde ...

Baunblæk er en glimrende titel. Jeg har stor respekt for at du ikke længere vil dele de allermest intime ting med os læsere, men jeg håber stadig at den personlige vinkel vil være markant. Fx holdt jeg mete af en tekst som "Curedag" tror jeg den hed, håber at der stadig er plads til den slags stof!

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

"Cure-dag" er faktisk et meget godt eksempel på den type tekster, jeg regner med at lave fremover - mere kommenterende og almene, men også med hjertet i behold... Den nye blog er i øvrigt skudt i gang nu. Med en trods alt markant personlig vinkling :-)

frisør sagde ...

nice blog :-)