mandag den 8. marts 2010

Vigtige småting

Har fået at vide, at et indlæg, jeg på et tidspunkt skrev til Dansk Komponistforenings hjemmeside under kategorien "Fredagsbønnen", bliver opsamlet i bogform. Herligt! Ikke fordi teksten er et stort mesterværk eller noget, men hvor er det fedt, at tingene sker af sig selv ind imellem...

På www.frankziyanak.com kan man i øvrigt downloade både musikken og hæftet til albummet Wife Material, som aldrig som sådan er "udkommet". Et brag af en plade (noget af det bedste, jeg hørte overhovedet forrige år!), som den hyperaktive Frank Ziyanak af en eller anden grund - tror jeg - blev træt af, før han kunne nå at få den på gaden. Men inden det nåede så langt, fik jeg skrevet et forord til den, og selvom der er noget i vejen med grafikken, hører dét altså med til det, der kan hentes ned gratis.

2 kommentarer:

Jens Keis Kristensen sagde ...

rhothTillykke med publiceringen. Hvad handlede Fredagsbønnen om?

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Om, at jeg egentlig gerne så musikken i højere grad løsrevet fra det lyriske, end det sker, for at åbne for nye udforskninger af udtrykket og strukturen. Skægt, at det skulle komme fra en lyriker, egentlig, men er meget obs på, hvad de to kunstarter kan hver for sig, og hvad de ikke nødvendigvis kan sammen...