søndag den 28. marts 2010

Den åbne dør

Ved ikke, om det bare er mig, der tænker så kringlet... Men faktum er, at der i vores opgang er en hoveddør, der har stået på klem i en uges tid. Der er stadigvæk navneskilt på den, og jeg har ikke registreret en flytning i et stykke tid, men under alle omstændigheder er indehaveren væk på den ene eller anden måde, og det er da en såre mærkelig måde at efterlade døren på. Så hver gang, jeg går forbi, føler jeg mig fristet til at kigge ind og checke, om alt nu også er, som det skal være. Men så igen: Har der været indbrud, og skulle vedkommende ligge død inde på gulvet eller lignende, er man omvendt heller ikke enormt interesseret i at være den, der gør fundet... Men så igen: Nogen skal jo. Osv. osv.

Skåret ind til benet handler det hele vel bare om, at sådan en åben dør, der ikke burde være åben, kan få de mærkeligste film til at køre i den indre biograf - og få det til at krible i hænderne af lige dele nysgerrighed og gru...

(PS: I øvrigt blev Rottschen, efter at have ligget i nedkølet tilstand en i kasse på altanen siden januar, bisat i Hareskoven i går. Først nu var jorden tøet så meget op, at det kunne lade sig gøre. Godt at få hende sendt ordentligt afsted til rottehimlen.)

Ingen kommentarer: