søndag den 28. marts 2010

Column

Var til Column på Faust i går aftes. Var meget glad for at få dén mulighed - projektet har ligget underdrejet i et pænt stykke tid, og jeg mener seriøst, at deres Centipede-album fra 2001 var noget af det flotteste, der kom fra Danmark i nullerne. I det hele taget et hovedværk inden for dansk industrial/dark electro.

Nuvel, meget var der ikke sket siden. Der arbejdedes tydeligvis hen mod et nyt album med et mere regulært industrielt udtryk, hvilket klædte duoen, men meget af materialet stammede stadig fra Centipede. Det gjorde nu heller ikke noget, for det var og blev fantastisk, og selvom der var en del tekniske kiks, blev de taget med højt humør af Nino Orio og Janine Neble, som er kernen i gruppen i dag. Et godt, afslappet show, hvor sidstnævntes stemme virkelig - modsat i Alive With Worms, som hun ellers er mest kendt for - fik mulighed for at folde sig ud. Og den er stor! Uden tvivl den stærkeste, mest markante vokal, der er vokset ud af dansk postpunk. Utroligt, at hun stadig i den grad er et undergrundsfænomen.

Men Column sparker stadig 120 procent røv, for at sige det rent ud. Glæder mig til at høre mere. Meget mere!

Endte på diverse barer på Vesterbro bagefter sammen med Louise og slænget, der havde været til Peter Sommer-koncert. Åbenbart også en optursoplevelse - og jeg må da tilstå, at hans seneste album viste glimrende takter. Men jeg var nu glad for, at jeg havde vandret af min egen sti indtil da.

Ingen kommentarer: