søndag den 21. marts 2010

Alder

Jeg har fundet ud af, at jeg er 13252 dage gammel i dag. Lyder af mindre, end det er, så det er en glimrende måde at formulere det på.

Ikke at jeg er hyleangst for at blive gammel - så længe der er energi, bevægelse og visioner, er det for mig lige meget, hvad der står på dåbsattesten, og når det kommer til synlige tegn på aldring, har jeg alligevel i adskillige år fundet kroppe og ansigter, der bærer præg af en vis portion levet liv, fascinerende. De fortæller en historie - er ikke blot blanke ark. På samme måde finder jeg heller ikke tanken om, at jeg en dag skal dø, særligt skræmmende - det modsatte ville, med al den erfaring og erindring, man gennem årene får akkumuleret, være det sande skrækscenarium, og på samme måde tror jeg, at alt ville miste værdi, hvis ikke livet havde en deadline. Så aldring og død? Ja tak! Evig ungdom og evigt liv? Nej tak!

Men travlt med nogen af delene har jeg naturligvis ikke. Så udregn da bare mit liv i dage og spørg mig endelig én gang til, om jeg har Wild Card...

Ingen kommentarer: