fredag den 12. februar 2010

Ud af røret

Ganske vellykket "ilddåb" for det nye materiale i Underskoven i går - tror aldrig, at jeg har fået så stor og positiv respons. Blev også tilbudt et musikalsk samarbejde, som jeg ikke lige havde set komme, men som kan vise sig at være meget spændende, hvis det bliver til noget.

Men ellers igen en aften, der bar en smule præg af, at folks form var en kende rusten oven på efterhånden to måneders hård vinter. Bedst var umiddelbart Toke Blicher-Hansen, som bliver ved med at bygge nye dimensioner oven på det, som i starten var ligefrem hip hop-lyrik, og Kirsten Martedal, hvis nye serie, der bærer titlen "Blow Jobs" - og handler om, ja, den slags, men med mere raffinesse end som så - jeg egentlig er meget begejstret for.

Men så igen: Fik ikke det hele med, for kl. 20 begyndte der Poetry for Charity på Zusammen, og jeg skulle jo også nå at komme derhen. Men igen et meget fint arrangement. Arash Sharifzadeh Abdi var i topform på scenen. Rimede løs, så der stod røg af mikrofonen. Det, der til tider kan virke lidt stift og konstrueret på bogsiden, blev levende og trak tænder ud (er det egentlig ikke meget typisk for rimede digtformer, at de fungerer mest optimalt i oplæsningssituationer?) - og det må jeg sige på trods af, at vi ikke har den mest heldige forhistorie. Men ros til den, der fortjener det. Som f.eks. også til Line-Maria Lång, som jeg har set før, men igen var usvigeligt sikker i formen, og Maja Elverkilde, som måske var lidt for underspillet - den humor og sans for det absurde, der lå i det, hun skrev, kom aldrig rigtigt ud gennem mikrofonen - men også gjorde en god figur. Endelig var det show, Kasper Schulz og Frank Langmack fyrede af til sidst bevæbnet med legetøj, A4-ark og en loopstation, måske ikke gennemført godt - de forsøgte en del ting, der ikke rigtigt kom til at fungere for dem - men når improvisationen kørte bedst, var det en herlig sproglig og musikalsk skrammelbutik. Jojo, det hele var bestemt turen ud i kulden værd.

Men så skulle jeg til gengæld også direkte hjem og på hovedet i seng bagefter.

Ingen kommentarer: