fredag den 19. februar 2010

Not there?

Er én stor snotklat. Der var hundeholdt i onsdags - gik gennem marv og ben - og det fik åbenbart det bedste af mig. Der var snak om, at Louise og jeg skulle have været til Moi Caprice i går, men eftersom hun også har fået baciller, endte vi med at skrotte dén plan. For til gengæld at se I'm Not There. En kæmpestor filmoplevelse. Selvfølgelig hjælper det jo nok at bide en smule om Bob Dylans liv og karriere, inden man sætter den på, men ellers havde den en suveræn måde at portrættere manden på - gennem temaer i hans sangskrivning mere end et stringent biografisk forløb. Således kunne man opleve "Dylan" som f.eks. Billy the Kid (den ældre, filosofiske og dødsbevidste figur), en sort dreng i 1930'erne (rødderne i blues), Arthur Rimbaud (poeten Dylan) og sågar en kvinde! Med andre ord: Jævnfør titlen blev der tegnet et endda meget dybt og præcist billede af manden ved - jævnfør titlen - at abstrahere fra manden selv. Hvilken mangen en dylanolog - om man spørger mig - kan lære noget af.

Ellers tillader den gulgrønlige substans i mine næsebor mig mest at arbejde med småting som at opdatere min slægtshjemmeside. Hvilket nu også er interessant nok i disse dage. Har lige fået kontakt med en af min mormors slægtninge fra Djursland, som ligger inde med en masse af de oplysninger, jeg selv har allermest svært ved at få adgang til. Så det skal nok blive interessant. For mig, i det mindste.

Ingen kommentarer: