fredag den 5. februar 2010

Måger


Gu' ve', hvad kulden egentlig har gjort for dyrebestanden i år? Har ikke set en eneste småfugl i flere dage. Mågerne, til gengæld, stortrives af en eller anden grund.

Mågen er mit totemdyr, by the way. Højtsvævende, frihedselskende og fleksibel, men også hidsig og altædende. Har haft visioner af den, siden jeg var 13-14 år, og er altid åben for, hvad den så at sige forsøger at fortælle mig.

Mærkeligt, at jeg så selv har svært ved at holde fanen højt her i kulden og mørket. Men måske skal jeg bare gøre ligesom den: Holde flugten høj og skide på det hele.

2 kommentarer:

Perleslottet sagde ...

Her i indre by af Aalborg stortrives mågerne som aldrig før, grundet - undskyld udtrykket en "idiot" af en nabo. Hun fodrer de "stakkels" fugle hver dag ud af sit køkkenvindue. Prøvede ellers at fortælle hende, at måger er som rotter - giv dem mad og de forsvinder ej. Argh!!

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Tror jeg på - selvom jeg holder meget af måger på afstand, er de bare ikke den type fugle, man skal fodre. De er i øvrigt også enormt gode til at sørge for sig selv. Er der bare noget som helst spiseligt i terrænet, finder de det omgående.