søndag den 28. februar 2010

Liv endnu.

Grundet håndværkere på overetagen skete der ikke alverden i går. Men fik mig slæbt mig ned til et eftermiddagsarrangement i Møllesgades Boghandel, hvor Ida Marie Hede og Josefine Klougart - begge af de nyere årgange på Forfatterskolen - gav smagsprøver på deres nyeste værker: Henholdsvis Seancer og Stigninger og Fald. Kendte ikke nogen af dem i forvejen, og jeg må sige, at de begge gjorde et positivt indtryk, om end af hver deres grund. Hede var både charmerende og en glimrende oplæser, men til gengæld virkede hendes krogede, surrelle tekst mere som om, at den var skrevet på fascination end erfaring. Klougart, derimod, var mere stiv og nervøs at høre på, men omvendt leverede hun nogle endda meget stærke og levende billeder fra sin barndom på Mols. Fik jeg lyst til at læse mere? Ja, specielt af sidstnævnte. Og i det hele taget var arrangementet opløftende - ikke mindst fordi den viste, at der var liv i Forfatterskolen (som jeg ellers i mange år har haft mistænkt for at udvande og ensrette folk) endnu.

Ingen kommentarer: