lørdag den 27. februar 2010

Kinesisk nytår

Var til kinesisk nytårsfest på Hotel Marriott i går aftes - gennem Cph-art har Louise og Zenia haft gang i en del kontakter til den side, og i et stykke tid har de været med til at indøve det stort anlagte dansenummer, som til UG blev fyret af i går. Men ellers havde jeg det lidt som om, at jeg var gået galt i byen. Ser ikke den store grund til at snakke om menneskerettigheder osv. her - kan godt skelne den almindelige kineser fra "sit land" (ligesom jeg jo selv meget nødigt vil sættes i bås med DF bare fordi, jeg er dansker) - men lige pludselig sad jeg altså i stue med nogle fra toppen af dansk politik og erhvervsliv, og det var bare ikke min flok. For mange suits , simpelthen. Nærer ikke det samme indgroede had mod jakkesæt og guldure nu, som jeg gjorde engang, men jeg hører ganske enkelt mere til mellem piercinger og partisantørklæder...

Men derudover gjorde Bertel Haarder - ikke til min store overraskelse, for selvom jeg er rygende uenig i mandens politik, ved jeg godt, at han ikke er blottet for charme og talegaver - et sympatisk indtryk som taler, ligesom det også var et højdepunkt at se Venstre-politikeren Heidi Wang slå på tromme, mens en stor flok studerende dansede tigerens år ind forklædt som to vældige drager, der krydsede ind og ud mellem hinanden, og et større fyrværkerishow, som var bestilt af Hemming Van fra Daloon, bragede løs i baggrunden.

På minussiden gjorde det, at aftenen havde et meget stramt program, at der ikke foregik så meget af den networking på tværs af grænserne, der var tilsigtet - man blev meget ved de borde, man var placeret ved - og der var så mange lodtrækninger om diverse præmier, at man til tider mere havde fornemmelsen af at være til bingo, end til en fest.

Alligevel må jeg sige, at jeg, da Louise og jeg sad i taxaen hjem, havde fået én på opleveren. Og i øvrigt et glimrende indtryk af kineserne som folkefærd. En kende formelle, måske, men høflige at all times.

2 kommentarer:

CillyBilly sagde ...

Tror måske jeg så et kort glimt af Louise i dans på Tv2 Lorry den aften!

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Det gjorde du nemlig! Hun har selv postet klippet på Fjæs, man kan underligt nok ikke finde sig selv. Men hun ER der sgu - med vifte og hele lortet!