fredag den 5. februar 2010

Funktion

Fik, pga. uigennemskuelige computerproblemer, først postet Victors erindringer i går. Læs dem evt. her. Lagde samtidig så at sige tredje del af min artikelserie om hollænderne på Amager, "En lille, men stor gave", ud her. Mine egne refleksioner over den hollandske arv. Sikkert ikke vildt relevant læsning for udenforstående, men for mig har det været tekster, der har rumsteret i mig altid, og som det har været rart at få forløst.

De to første dele af trilogien vil blive tilgængelige i forbindelse med fastelavnsfesten i St. Magleby d. 14.

I den helt modsatte ende af skalaen var jeg til lyrikoplæsning i Operaen på Christiania i går. Lidt en rusten omgang - ingen var helt på toppen efter halvanden måneds massiv vinter med et tilsvarende fald i aktivitetesniveauet. Bedst var vel egentlig værten Gordon Inc., der lagde hele sin fysik i en udsyret reportage fra en rejse til Grækenland, vor han bl.a. formåede at blive forvandlet til en minotaur. Men Rasmus Bjørkvig vendte også det faktum, at hans computer havde svært ved at læse det elektroniske bagtæppe til oplæsningen ind, til en fordel ved at prøve at recitere sine tekster med computerstemme. Både passende og underholdende. Men ellers en aften, hvor folk fungerede mere, end de blændede - og for undertegnede vel nok nærmest en måde stille og roligt at falde tilbage i det poetiske gænge på igen. Den næste tid vil se mig betræde de skrå brædder igen med en pæn bunke nyt materiale, men lige nu passer det mig fint bare at mingle og være tilskuer.

Ingen kommentarer: