lørdag den 9. januar 2010

Harpe og hjemve

Glimrende gensyn med både Bureauet og Lotus Krokus i går - sidstnævnte i en ny line-up inklusive violin og en god bunke nye, meget harpedrevne sange, der gav repertoiret en keltisk inspireret kant. Godt og velbesøgt sæt - også i den grad, at Louise og jeg kun kunne finde siddeplads under den første halvdel.

Marino er i øvrigt flyttet tilbage til Aalborg. Kunne ikke undvære byen i længden og fik et relevant jobtilbud. Ville - uanset hvor meget, jeg holder af den klat huse - ikke kunne gøre det samme. Er i al for høj grad blevet københavner. En af de lektioner, jeg lærte i Odense-tiden, var, at jeg simpelthen ikke kan downsize i denne fase af mit liv. Men savner jeg Nordjylland? Ja, det vil der nok altid være en del af mig, der gør. Så selvom jeg ikke ville kunne gøre det samme, er Marinos valg mig langt fra uforståeligt.

Har fået grønt lys til at arbejde videre med Victors selvbiografi. Glimrende. Men i dag kommer jeg nok ikke så meget længere. Har pådraget mig akutte tømmermænd efter i går.

Tror, jeg lidt senere vil gå ud og få dem blæst bort af polarvinden. Varer frosten meget længere, har Louise og jeg aftalt, at vi vil tage ud til Dragør for at se isflagerne drive gennem Øresund. Det bliver nok snart aktuelt.

Ingen kommentarer: