tirsdag den 5. januar 2010

Ganz Kraut

Bizarre ting sker. Blev kort før jul kontaktet af en gut, som havde læst den krautrock-føljeton, jeg skrev til Geiger for næsten 10 år siden. Han var fuldstændigt oppe på at få mig med i et band i dét spor - også selvom jeg efterfølgende ikke lagde skjul på, at jeg ikke har spillet i et stykke tid, og at jeg aldrig har været nogen specielt dygtig musiker. Så nu giver jeg det en chance. Første bandmøde foregår på Rantzausgade i aften. Så må vi se, om der bliver et andet, når de andre først har hørt mig maltraktere en bas.

Har færdiggjort mine Amager-artikler. Dvs. færdiggjort dem efter mine egne standarder, som imidlertid ikke er specielt gearede til et hurtigt medie som internettet. Forventer at få dem tilbage til omredigering. Og vil i øvrigt gå til opgaven uden sure miner. Kan ikke forvente at have den frihed, jeg havde i Geiger, andre steder, og kan for øvrigt også godt se hvorfor.

At jeg så finder det trist, at den moderne læser efter alt at dømme ikke har en opmærksomhedshorisont, der er større end en middelstor snudebilles, er så noget andet. I 2010 er der så absolut ikke tid til fordybelse.

Hvilket igen kun understreger følelsen af, at jeg ikke er skabt til denne tidsalder.

5 kommentarer:

Louise sagde ...

Tør lige øjnene og tag en lonely bisquit inden du ved om du overhovedet skal fjerne noget i artiklerne, ikk´å?!

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Gnaskgnask. Men jeg håber, det skinner igennem, at det ikke er nogen kritik af jer, men af nogle konventioner i tiden og mediet, som jeg af erfaring ved, at det kan koste dyrt i læserskaren at gå på tværs af.

Louise sagde ...

Det ved jeg sgu da godt, men vi er ikke som de andre!:-)

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Nice :-)

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

...and I know.