onsdag den 20. januar 2010

EP

Så daler sneen igen, og apropos dét føler jeg mig en kende sneet inde. Alt ligger bare stille her i januar. Fra diverse arrangørers side sikkert vel vidende, at stort set alle er broke oven på julen.

Men så må man jo selv få tingene til at ske. Er ved at træffe aftaler med fem forskellige kunstnere om at medvirke på en ep i løbet af året, hvor de tolker nogle af mine digte efter eget valg. Selvfølgelig er det et vanity project, men heller ikke mere, end at jeg har givet dem helt frie hænder. Vil de bruge min karske røst, stiller jeg gerne op foran mikrofonen, men vil de bare bruge teksten og spille/synge alting selv, må de også det. Har efterhånden lært, at jeg først og fremmest er ordets mand, og at musik har det bedst i musikeres hænder. Men krydsfeltet mellem lyrik og musik fascinerer mig som altid, og samtidig har jeg simpelthen lyst til at lave noget med alle de spændende mennesker, jeg stiftede bekendtskab med i min Geiger-tid. Lade nogle kontakter eksemplificere sig i noget.

Selvfølgelig vil samarbejdet med Cille blive repræsenteret, men ellers holder jeg indtil videre lidt tæt med hvem, der er i spil. Lad mig bare sige det sådan, at spektret bliver bredt - fra folkemusik over drone/eksperimental til mere mørk, industriel electronica.

Måske bliver det bare en udgivelse på internettet, som jeg måske brænder lidt hard copies af, når der er mulighed for afsætning. Måske bliver formatet mere ambitiøst, hvis nogen er villige til at smide penge efter det. Vi får se. Men jeg brænder virkelig for at komme videre.

3 kommentarer:

Jens Keis Kristensen sagde ...

Bliver helt nostalgisk, når jeg læser ordet EP. Godt format, hvor der kan blive eksperimenteret, men hvor man slipper for de fillers, der præger game lp'er, og det er da blevet endnu værre meed cd-formatet. I min verden lavede specielt My Bloody Valentine en stribe helt forrygende ep'er. Men også også New Orders opsamlings ep 1981-82 med bl.a. Temptaion, Procession og Everything's gone green er en klassiker.

Louise Kristensen sagde ...

You go boy! Vi sælger gerne dit shi-it!

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Ja, ep'en var/er et rigtig godt, stramt format. Tænker også i Slowdive, Ride, Cabaret Voltaires "2X45", Cocteau Twins' "Twinlight" og "Otherness" osv. Kan man i det hele taget lide et band, skuffer en ep sjældent.

Hæhæ, lad os nu lige høre den først! Men bliver den god, vil det være mig en ære :-)