mandag den 18. januar 2010

Do you remember the first time?

Gav for første gang Tilde, min kat, lov til at stifte bekendtskab med sneen ude på altanen i dag - før har hun altid oplevet den enten gennem vinduet eller tremmerne i en transportkasse. Meget interessant fænomen for hende, åbenbart. Først sniflede hun til det i et par minutters tid - gu' ve' om hun troede, det var coke? - før hun meeeeeget forsigtigt plantede en pote i stadset. Og trak den forskræmt til sig igen - lortet gav jo efter! Men efter en stund fik hun alligevel taget mod til sig og trasket en lille tur derude.

Der er sgu noget smukt og livsbekræftende over at opleve andre væseners "first times". Misunder virkelig dem, der har børn, på det punkt.

Og mindes i øvrigt selv med glæde den tid, hvor der for alvor var nye ting at prøve. I min alder er man desværre nået dertil, hvor man allerhøjst kan prøve det gammelkendte på nye måder.

Med mindre man da er villig til at begå dumheder for med vold og magt at udvide horisonten. Som f.eks. at sniffe coke.

6 kommentarer:

CillyBilly sagde ...

Eller sniffe sne? Men der har du måske også været..?

peter sagde ...

Børn kan i det hele taget anbefales. Der er tonsvis af underholdning i de små størrelser

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Nope. Har heller aldrig sniffet coke. Er en artig dreng, når alt kommer til alt...

Ved jeg. Både på godt og ondt :-)

Memillo sagde ...

Er sikker på, at selvom du er oppe i årene er der ting du ikke har oplevet! Kræver bare længere tid at finde ud af..

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Der er da mange, sådan set. Lande, jeg ikke har været i, plader, jeg ikke har hørt, mennesker, jeg ikke har mødt osv. Men helt grundlæggende nye? Trust me: So skal man ud på nogle overdrev, i hvert fald :-)

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

"Så", skulle der have stået, hvis jeg havde kunnet stave.