fredag den 4. december 2009

Optur!

Ok, vil bryde mit selvpålagte tavshedsløfte for en stund, for der er seriøst optur på i disse dage.

Først og fremmest: Har forlovet mig med Louise Kristensen - uden ring, ganske vist, men det bliver det ikke mindre seriøst af. Måske en kende hurtigt i nogens optik, men hvad hjertet er fuldt af... Hun er under alle omstændigheder et stk. uhyre formidabelt hunkønsvæsen, som jeg ikke tøver med at gå hele vejen med. Og så har vi jo i øvrigt, over den seneste halvanden måde, allerede bevist, at vi kan finde ud af at bo sammen. Selv min kat og hendes rotter - an unlikely combo - har vist sig at være et overraskende godt match. Og nej, her taler jeg ikke kulinarisk...

Artiklen om hollænderne på Amager befinder sig sidst i skrivefasen, og i går prøvede jeg - med stort held - en bunke nye ting af i Underskoven. Fik endda ros for oplæsningen af Thurston Magnus, som ellers efter sigende ikke er typen, der lirer komplimenter af sig for et godt ord (PS: Ja, NU er du nævnt!). Hvilket jeg ikke er så lidt beæret over.

I dag var jeg til jobsamtale på en vuggestue i Brønshøj. Som en ud af 200 ansøgere, de valgte at tage ind. Og den gik - efter begge parters udsagn - virkelig godt. Men som en god jyde klapper jeg lige hesten indtil på tirsdag, hvor svaret lander.

Og om lidt skal jeg til releasefest for kassettebåndene hos Anders Meldgaard i Valby. Med glögg og musik.

At weekenden så kommer til at stå i flytningens tegn, er noget andet. Bor sikkert allerede på Nørrebro inden jul. Stressende, men selvom det her er Bamses hus, er der ingen tvivl om, at rammerne bliver bedre dernede. Og jeg har jo drømt om at bo i den bydel, siden jeg overhovedet kom herover. At det så oven i købet er med det skjønneste fruentimmer på kloden denne, er jo så unægteligt en bonus.

2 kommentarer:

Mel sagde ...

Totalt optur at læse :-) Jeg krydser fingre :-) Er du flyttet til Nørrebro nu så eller?

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Tak :-) Jeps, 4 real.