torsdag den 31. december 2009

FARVEL!!!

So this is it. Slutningen på et år og et årti. Skulle jeg være sentimental over nogen af delene? Ikke på vilkår! Det er mig en hidtil uhørt glæde at se begge dele slutte.

Farvel til 00'erne. Paranoiaens, egoismens og psykopatiens dekade. Årtiet, hvor alle var rede til at skide mest muligt på alle andre for at værne om ingenting: Fladskærmen, friværdien, flaget. Årtiet, der sagde ned med fællesskab, ansvar og solidaritet, mens man i stedet både hyldede og belønnede magtarrogance, devalueret forsamlings/ytringsfrihed og i det hele taget demokratur. Har aldrig følt mig så mentalt jetlagged oven på et tiår, for så uendeligt lidt af det, jeg var vokset op med at tro på som rigtigt eller bare almindeligt anstændigt, overlevede dette langstrakte ræb fra den mest smålige, afstumpede del af menneskesjælen. DØ, DEKADE, DØ!!!

Farvel til 2009. På det personlige plan en perlerække af katastrofer og svig, der efterlod mig bitter, opbrugt og bankerot sidst på efteråret. En regulær stjerneparade af dødsfald, venner og arbejdsgivere, der ikke var det, som de gav sig ud for at være, samt et privatliv i den absolut syge og destruktive ende af skalaen. At tingene er endt nogenlunde upbeat skyldes kun, at familie og andre venner viste deres sande menneskelige format, da jeg var nede at ligge, og at Louise på alle måder er en exceptionel kvinde, som jeg ikke blot skylder min uforbeholdne taknemmelighed, men også har æren af at gå det nye år i møde med i aften, hvor vi forskanser os i Næstved hos nogle fælles bekendte fra Aalborg.

Så meget lort at sige farvel til. Så meget at håbe/arbejde på fremover. Har sjældent gået nytåret i møde mere målrettet.

Sidder lige nu og hører Godflesh i stride strømme. Intet så rensende som en god gang tung, smadret og larmende industrial metal oven på den omgang.

Og overvejer hvad jeg nu skal gøre, eftersom digte.dk lukker ned fra i aften, hvilket de i øvrigt, synes jeg, har været lige lovlig langsomme til at varsle. Ok, siden er ikke tidssvarende længere, og debatten har længe været overtaget af lallende, højtråbende idioter, men jeg har stadig brug for et lyrisk laboratorium på daglig basis. Tror, jeg vil starte min egen lyrikblog i stedet. Og, modsat denne her, markedsføre den som ind i helvede. Men vi får se, hvad der sker her efter nytår.

Skål, nonetheless! Til lyden af "Slavestate", "Circle of Shit" og "Crush My Soul".

1 kommentar:

Søren Gehlert sagde ...

Skål, hr. Steffen :-D

Næste årti kommer til at tilhøre kunsten med K!!