torsdag den 17. december 2009

En tur i Skoven (måske)

Læser muligvis - der kan nå at komme noget temmelig væsentligt i vejen - op på årets sidste Underskoven-arrangement i aften. Er i hvert fald ved at samle digte sammen til det.

Det gode ved dét arrangement er, at de 14 dage, der er imellem aftenerne, er nok til at få et nyt, overbevisende sæt op at stå. Feedback er det så som så med, men rent kreativt er mellemrummene gode til at vedligeholde selvdisciplinen med. Det er længe siden, at jeg var den type digter, der troede på kun at skrive, når inspirationen brændte i fingerspidserne, og dengang, jeg var, fik jeg alt for lidt fra hånden. Dels er poesi et håndværk som så mange andre, hvilket bl.a. indebærer, at man bør holde formen ved lige hele tiden - helst hver dag - så den ikke forfalder. Dels skriver man tit sine bedste ting, når man hamrer målbevidst i sprogets mur.

Så meget sagt har jeg det på samme måde med oplæsninger, som jeg i min barndom havde det med at smide kanonslag eller affyre raketter: Jeg kyler noget fra mig og venter på braget med et sug i maven. Så åndssvagt er dét.

2 kommentarer:

Søren Gehlert sagde ...

Super metafor, Der Steffen :-)

Søren Gehlert sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.