fredag den 27. november 2009

Tænkepause

Lægger bloggen på is i et stykke tid. Ikke permanent, men jeg har - eftersom den har fået flere læsere, end jeg oprindeligt regnede med - brug for at gentænke hele mit forhold til den. Skal den udelukkende være litterær? Skal den fortsætte med et mere bredt fagligt indhold? I hvert fald er min lyst til at fortsætte med at putte alt for meget privat stof i den for nedadgående. Det, der i sin tid startede som en hyggelig offentlig dagbog i lille skala, er nu blevet årsag til ubegrundet paranoia for lidt for mange mennesker. Og det var ikke hensigten. Men den slags kan ske, når man akkumulerer fortid på den måde, en blog gør.

Vægrer mig ved at slette halvandet års arbejde. Det bliver stående, som det gør. Men indtil videre vil evt. indlæg være strengt poetiske, litterære, slægtshistoriske eller debatorienterede. Og der vil gå længere tid imellem dem end tidligere.

Skal også have fundet ud af, om noget af stoffet herinde evt. vil være værd at omarbejde til et manuskript. Det bedste kan nok kvalificere sig. Men det bliver et længerevarende projekt at skelne skæg fra snot.

Men i hvert fald: Time out. Og undskyldninger til enhver, der har fået noget i klemme.

Og god røv. Og god weekend.

Ingen kommentarer: