fredag den 6. november 2009

Reception

Glimrende reception i Underskoven i går. Der var champagne til at fejre bogudgivelsen med, og jeg lavede to blokke: En, hvor jeg læste materialet fra bogen op, og en, hvor jeg lige fik luftet "Svostrup Kro". Gjorde det efter sigende godt. Syntes selv, jeg haltede en kende. Men må erkende, at jeg efterhånden er ved at have et rimeligt tag på oplæsningsdisciplinen. Er langt fra så stiv i formen, som jeg var det for et år siden, da jeg trådte op på Bureauets scene for første gang i tre år - kunne med tiden godt udvikle mig til en lille entertainer. Der er dog langt igen til dengang på Studenterhuset i Aalborg, hvor jeg skulle råbe et publikum op, som var langt mere interesseret i øl og fisse end poesi, og hvor jeg ikke blot endte med at råbe et par af teksterne ud fra scenekanten punk-style, men også skålede med tilhørerne efter hvert digt. Men så igen: Promillen VAR også ret høj den aften, og mindre skulle helst kunne gøre det... Og det var i øvrigt kun i Aalborg, man kunne slippe afsted med sådan et stunt. Den var sgu aldrig gået her. Her er folk på godt og ondt for litterære.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Come on, folk er da altid friske på at skåle, og hvem er ikke altid frisk på øl og fisse? ØL OG FISSE!!!

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Prøv det Underskoven ;-)

Vibeke Nielsen sagde ...

Jeg tror sagtens at du kan finde et publikum i Kbh. , der ikke er "for litterært". Måske ville det være et sjovt eksperiment at prøve præcis samme stil på lad os sige et meget litterært sted og så et sted, der ikke er spor litterært - og dokumentere begge seancer...

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Tjo, men spørgsmålet er så netop, om det, jeg ikke til syvende og sidst ønsker, er et "litterært" publikum, som lytter mere efter ordene end lader sig forblænde af den ene eller anden type show. Så meget sagt var det interessant at blive kastet ud i en situation, hvor man virkelig måtte kæmpe for opmærksomheden og tilhørerne som udgangspunkt nærmest var fjendtligt indstillede. Om det så er noget, jeg direkte vil opsøge en anden gang...