torsdag den 12. november 2009

New stuff

Drysseri på lokalarkivet i Dragør igen i går. Gik igang med at kopiere papirer fra min forfader Jacob Berthelsens mangeårige virke som foged i byen i 1700-årenes sidste halvdel. Og fandt en lille bunke andre interessante dokumenter, som jeg også fik med hjem. Ikke det store at skrive hjem om. Dragør er på en eller anden måde begyndt at føles hjemlig.

Men senere fik jeg et tilbud om at skrive en artikel om hollændernes historie, særpræg og integrationsproces for en bekendt hjemmeside. Var naturligvis på som et søm, og det viser sig, at netop arkivet i Dragør for tiden er i gang med et parallelt projekt. Så jeg står nok allerede derude i næste uge med en mikrofon eller noget.

Samme hjemmeside, Cph-art, publicerer i øvrigt en artikel i morgen, der har lagt mig meget på hjerte i den senere tid: "Elfenbenstårnet st. tv.". Et oprør og debatoplæg mod tidens show-tendenser i poesien, men for en mere kompetent, konsistent og spirituel dansk lyrik. Håber, den kaster nogle reaktioner af sig, for jeg ved, at jeg ikke er alene med de synspunkter.

Men i aften er det ind på Bureauet igen. Til show og substans i én stor pærevælling. Og sikkert også et par øl.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, og hvem leverer måske substansen - hvad???

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Årh, der var da nogle stykker. Deriblandt dig :-)