torsdag den 15. oktober 2009

Raid i arkiverne

Nå, men krukkeærterne smagte godt. Men nu begik jeg så også den "forbrydelse" at spise saltet, tørstegt flæsk til. I gamle dage svor man til den stribede af slagsen.

Har været ved at skrive alle de digte og al den skønlitterære prosa, jeg har kunnet finde i flyttelæsset, ind som en gave til en god kollega. Udmattende, for selvom ikke alt er med, er der edderpetervælteme meget. Men et weird trip: Fra de tidlige, helt afsindigt amatøragtige ting (1989 - 1991) over et ekstremt Strunge-påvirket periode (1992 - 1995) og en mere symbolistisk/konkretistisk (1996 - 2001) til de ting, jeg skriver nu, som trækker på det hele og mere til. Det var lidt som at se sit liv på rewind også. Tag nu f.eks. denne beskrivelse af tilstanden "Steffen, 15 år"...

Slagtehus 15

Ser
de dødes procession
passere.
Samler
kød
op fra gulvene;
lemmer,
indvolde,
tilintetgjorte individer.
Ser de dødes
slangeblikke.
Forsøger løsrivelse.
For sent.
Er hypnotiseret!
Deres arme
flår
i mig.
De synger paralyserende
klagesange.
Råber hule ord
i mine ører.
Jeg nedbrydes.
Som en zombie
vandrer jeg
ud i glemslen.

Funny stuff. Men jeg tror IKKE, jeg læser det op næste gang...

4 kommentarer:

pter sagde ...

It kicks like a sleep twitch!

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Tja, om ikke har det den charme, at det er for ungt og f**cked up til at være prætentiøst.

Anonym sagde ...

Sejt, mand! Da jeg var 15, lavede jeg tegneserier om Jørgen Buckhøj.

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Jeg svælgede i død, depression og elendighed. Ville nok have foretrukket Buckhøj :-D