torsdag den 13. august 2009

Shit for brains


To ud af tre danskere er, ifølge nye meningsmålinger, tilfredse med stormen på Brorsonskirken - dvs. at uskyldige demonstranter bliver tæsket med knipler og hele familier sendt ned til en uvis skæbne. To ud af tre danskere er lige til at lukke op og skide i.

Skal jeg prøve at se nuancerne, så... Reelt er det vel kun dem, der stemmer på DF - og en bunke lumre socialdemokrater, der lige så godt kunne gøre det - som decideret er racister. Resten forsøger vel at forsvare sig med, at de er "pragmatikere" og "forsøger at se sagen fra flere sider". At lov er lov, og lov skal holdes - at hvis der er taget en beslutning af en højere myndighed, så må den også håndhæves uanset, om den er rigtig eller forkert. Men i dette tilfælde er min pointe, at pragmatismen faktisk er den mest kyniske stilling, man kan indtage - skidt med, at der bliver udøvet tilfældig vold af politiet, og skidt med, at nogle, man ikke kender, bliver sendt ned i noget, som i flere tilfælde kan vise sig at være døden. Det har jo sine menneskelige omkostninger at drive en stat til fordel for alle, ikke? Racisterne kan man trods alt lidt bedre forstå - de er reelt bange og/eller hadske. De har FØLELSER. Pragmatikerne ser bare på nyhederne, noterer nogle tab ned, vejer dem op mod "gevinsten" (skattestoppet?) og vasker blodet af sig med et glas rødvin i forstadsidyllen, mens de studerer IKEA-kataloger og lægger planer for Tivoli-turen... De er de sande psykopater - og, på grund af mængden, de farligste.

Min videre pointe er, at i denne sag ER der ikke "noget at snakke om". Enten er man for fascisme (navnet betyder jo reelt "at regere med næven") - for det er det, scenariet i går er udtryk for - eller også er man imod. Man skylder sagen sit hjerte, når der er blevet udgydt blod. Jeg er i den grad imod, vil ikke glemme hændelsen og aldrig tilgive mit land den. Og jeg MENER seriøst, at 2/3 af mine landsmænd har shit for brains. Det eneste, der overhovedet kan gradbøjes, er hvor meget...

Ingen kommentarer: