fredag den 7. august 2009

Hændelser

Var på Amagermuseet igen. Dvs. bare inde at vende i butikken, så jeg kunne få købt de sidste bogtitler, de havde på salg om hollænderkoloniens historie. Denne gang var det ikke en slægtning, der stod bag disken, men min interesse blev alligevel bemærket, og det endte igen i en længere snak om området.

Derefter gik turen mod city. Stod af på Kgs. Nytorv og slentrede via Strøget til Fiolstræde, hvor jeg havde lovet mig selv, at jeg ville tømme beholdningen af Sophus Claussen-titler i Vangsgaards Antikvariat - der var tilbud: Minus 50 %. Uheldigvis var der ikke så meget tilbage: Udover Hvededynger, som jeg har i forvejen, kun en førsteudgave af Fabler samt artikelsamlingen Det Aandelige Overskud. Nu er de begge mine.

Mødtes endelig med Pia og Helena nede ved søerne, hvor der var releaseparty med Bolværk. Meget sympatisk og kompetent havnearbejder-folk. Ikke noget, jeg ville købe, men godt at chille til, så det gjorde vi. I et stykke tid. Vejret var godt og øllene var kolde, men desværre var den lille i superdårligt humør, så det varede ikke længe, før de drev videre mod Nørrebro, og jeg selv satte kursen tilbage mod Søborg. Mest for at bade, fodre kat, spise aftensmad og snakke med Helene, dog - skal videre til fernisering på Bureauet i aften.

Ingen kommentarer: