torsdag den 2. juli 2009

Linedans

Helene er lige blevet indlagt. For, formoder jeg kraftigt, angst og depression. Kan ikke sige, at det er helt ved siden af, for hun har slet ikke været til stede i en uge, og uanset hvad, jeg har gjort for at trænge ind til hende, har det været forgæves. Men hun vil ikke lade mig besøge sig, og selvom hun meget søger stedet for at få ro - hvilket er forståeligt nok - kan jeg slet ikke tackle dét faktum, at jeg åbenbart er noget af det, hun trænger til ro fra.

Tager til København i morgen. Ved ikke, om hun vil have, at jeg kommer tilbage. Ved ikke engang selv, om jeg har lyst til at komme tilbage. Det må jeg afgøre, når jeg har fået tingene lidt på afstand og kan anskue dem klart. Men jeg elsker hende over alt på jorden. Distance og sygdom er bare hårde nysere at forholde sig til.

Af samme grund udsætter jeg første del af poetikken til i morgen, tror jeg. Den findes, men jeg orker ikke rigtigt at taste den ind.

Ingen kommentarer: