lørdag den 13. juni 2009

Phone home

Støvet har sådan omtrent lagt sig efter i forgårs... Det er stadig svært at planlægge noget flere dage frem, men i det mindste er både Helene og jeg ved at begynde at forholde os nogenlunde konkret til det, der er sket over den sidste uges tid. Og vi er stadigvæk sammen her på vores halvårsdag, selvom ingen af os magter at markere det på helt det niveau, vi oprindeligt havde tænkt os. For netop i dag er også ugedagen for den sidste aften, Mike var i live.

Han begraves på onsdag et sted i Jylland (kan godt nævne hvor, men det er vigtigt, at kun de rigtige mennesker kommer) under noget mindre end optimale omstændigheder. Helene og Malthe, hendes søn, tager derover. Der er ikke råd til, at alle tager afsted, og jeg havde kendt ham i kortest tid.

Men jeg var med oppe at se ham forleden, og der fik jeg sagt det til ham, jeg skulle og kunne.

Og så er det måske ellers rimeligt nok, at jeg kun er der i ånden på selve dagen.

Ingen kommentarer: