tirsdag den 16. juni 2009

"Pas på dig selv"

Undskyld, at jeg bliver ved med at køre rundt i de seneste begivenheder... Ved godt, at det ikke er munter læsning (og at jeg udadtil virker skide asocial for tiden), men pt. drejer alting sig om sorgarbejde. Og om at holde sammen på den kvinde, jeg elsker mere end mig selv. Og som er hårdere ramt af det, der er sket, end vel nogen anden. Ikke for ingenting magter hun ikke at tage til selve begravelsen nu. Hendes bror overtager, om alt går vel, hendes plads, når kisten skal bæres ud i morgen.

Alt, jeg hører udefra, er "pas på dig selv". Det er kærligt ment, det ved jeg. Og jeg forsøger også. Jeg går på arbejde, for så tænker jeg på noget andet så længe. Jeg forkæler mig selv med småting. Jeg får min mad og min søvn. Vi snakker godt sammen nu, og jeg fører lange indre monologer om det, der er sket. Så Alles gut. Men skulle nogen være i tvivl (og det føler jeg til tider, nogen er): Jeg kan kun passe ordentligt på mig selv ved at passe ordentligt på hende. Elsker man virkelig nogen, er man der også til at dele, bearbejde og (måske) lindre deres smerte og bekymringer, for andet er (også) at øve vold mod sig selv. Kærlighed er en dødsens alvorlig sag, folkens! Og er der nogen, der ikke fatter det: Held og lykke på det evige kødmarked - I fortjener det!!!

Ingen kommentarer: