torsdag den 4. juni 2009

Blank

Well, i det mindste har hun givet lidt lyd fra sig, så man må gå ud fra, at hun har overlevet i et eller andet omfang. No thanks to me! Burde fandeme have sagt jobbet op, lænset kontoen og være taget afsted! Aldrig har jeg følt mig så meget som en røv!!! Godt nok var hun ikke alene om det, men i lige præcis dette tilfælde ved jeg ikke, om det føles som en trøst...

Nå, men har hørt, at der er valg på søndag, jo. Fik såmænd også et valgkort, men jeg kylede det ud, da jeg var i Søborg. Dels fordi jeg ikke kan komme derover at stemme i weekenden, dels fordi både modstand og opbakning bag EU synes mig at være dybt omsonse fænomener, som sagerne står nu. Stort set alle partier ønsker at være med, men ingen kan overbevisende forklare formålet med projektet EU for tiden... Og stemmer man på liste N, som jeg venligst er blevet anbefalet det af min partiledelse, går ens stemme dybest set tabt pt. Desuden er det helt andre ting, der fylder mit hoved i disse dage, så må man venligst have mig undskyldt...

Det eneste, jeg gerne ville have stemt om, er ændringen er tronfølgerloven. Bliver sikkert smidt ud af Enhedslisten for at indrømme det, men nej, jeg er ikke republikaner. I min optik er den rigtige venstrefløjs fortsatte modstand mod kongehuset en fiks idé, der rækker tilbage til Das Kapital, hvor den slags blev set som en del af en feudal magtstruktur i samfundet. Det var også rigtigt dengang, men i dag, hvor dronningen ikke engang kan stemme længere... Kongehuset er i princippet, som jeg ser det, røget helt ud af den øvrige samfundsstruktur, og det er meget svært at forestille sig, at det kan fungere som en reel trussel mod nogen længere. Så hvis det ikke har lyst til at nedlægge sig selv, er det ok for mig, at det er der. Som en historisk linje tilbage til Danmarks fødsel. Som underholdning. Som en hund i keglespillet. Hver sin udlægning. Den, jeg selv slår mest på, er den første.

Men så igen: Vel er jeg rød ind til benet, men begge de familier, jeg er kommet fra, var kongetro. Min fars specielt, fordi den nedstammede fra "kongens hollændere". Kunne være arvelig belastning. En mem, jeg ikke kan kaste af mig...

Anyway: Gu' skal den førstefødte være regent, kvinde eller ej!!!

Men ikke desto mindre bliver dette det første valg siden jeg blev myndig, hvor jeg bliver i sofaen. Synes helt ærligt, at det er vigtigere at være der på hjemmefronten denne gang.

Ingen kommentarer: