tirsdag den 14. april 2009

Sød fugl


Fatter hat af Twitter. Har, efter at have modtaget et par invitationer, omsider fået fænomenet checket ud, og for mig ligner det grangiveligt et Facebook for folk, der ikke har tid til at pleje venner, familie, interesser og den slags skævheder i tilværelsen. Et rent billboard med hastige, ligegyldige opdateringer, som, ifølge visse medieforskere, åbenbart skulle give andre brugere fornemmelsen af at være tættere på personen bag profilen, hvorfor man da også i høj grad ser siden brugt af større eller mindre kendisser. Men seriøst: Jeg checkede - for sjov - vores nyslåede statsministers side, og mon man ikke kommer både manden og hans politik nærmere ved f.eks. at checke Venstres homepage end ved at få at vide, at han lige er "kommet hjem efter godt 40 skønne km i Esrum, Hornbæk, Dronningmølle-området. Skønt!"

Men så igen: Fænomenet er populært. Og det undrer ikke. Vel går mange kendisser for at være flygtige og overfladiske, men i reglen stikker de altså dybere end deres "following"... Det bedste, jeg kan sige om Twitter, er vist, at logoet er nuttet.

Ingen kommentarer: