onsdag den 1. april 2009

Mere digthelvede

Mødtes med min musiker-kontakt på Vesterbro i dag - der var efterhånden gået en rum tid siden sidst, så nu har vi besluttet os for at mødes hver onsdag eftermiddag og pukle løs, indtil vi har 20-25 minutters musik/recitation/lyd/whatever. Og gensynet i dag gik skidegodt - vi fik skabt en art outline for et nummer, der kommer til at hedde "Tømreren", og kreeret et ret spændende, enten katastrofalt eller fantastisk koncept for en fortolkning af "En af mit blod". I forvejen har vi "Helgenen" - en salmeagtig acapella-ting, som jeg har besluttet mig for ikke at blande mig i med min gustne røst. Ind imellem er det ok at bare levere tekst. Men på de andre ting kommer jeg til at spille en anderledes aktiv rolle. Og bliver det, som vi også har luftet, til et arrangement af min gamle opbrudsvise "Halv mand", kommer man muligvis endda til at opleve mig som - gisp! - sanger. I det ene toneleje, jeg så nogenlunde behersker, vel at mærke...

Dagens tekst (fordi der er en!):

Om jeg så
skal hejse
vajende flag
i vindstille vejr
og skabe en fugl
ud fra knogler
og sener og fjer,
skal jeg nok
få mit lys
viklet ud
af min skygge.

Ingen kommentarer: