tirsdag den 3. marts 2009

Sider

Sidste barvagt på Bureauet i en måneds tid. Blev hængende en times tid bagefter for at se lidt af aftenens poetiske tirsdag, men det var nu ikke det store at skrive hjem om denne gang. Bedst var Linus Carlsen - en sikker oplæser med gode tekster. De lader sig desværre bedst - pga. deres kompleksitet - nyde på et stykke papir, synes jeg.

Ellers var der lagt op til en antologi fra Bureauet. Og det burde være oplagt, at jeg kom med. Men formen på projektet er jeg lidt skeptisk omkring, fordi 1) bidragene skal skrives ud fra på forhånd givne titler, man trækker op af en hat (det er længe siden, jeg har følt behov for skriveøvelser, og jeg vil helst have fuld kontrol over det, jeg skal lægge navn til) og 2) alle medvirkende bliver som udgangspunkt repræsenteret. Det sidste er såmænd sympatisk, men det vil nok også kunne ses på kvaliteten. Så jeg stod af, inden programmet nåede frem til det punkt. I stedet kommer jeg efter alt at dømme til at medvirke i den næste antologi fra Underskoven.

Men det nye Geiger kom ind af døren, mens jeg stod i baren. Så skidegodt ud med nyt format osv., og indholdet holdt standarden. At den endelige færdigredigering må være gået hurtigt blev dog understreget af en artikel, der stadigvæk omtalte Guns'n'roses' Chinese Democracy som en hypotetisk plade. Og gennem en meget lang passage. Det burde altså have været taget i opløbet...

Ingen kommentarer: