mandag den 23. marts 2009

Sidebemærkning fra Østbyen

Er på midlertidigt besøg i Aalborg Øst, hvor denne blog startede for næsten et år siden. Drak rødvin og snakkede kunst/poesi med Søren g, som jeg har overnattet hos, til klokken lort i nat, og snart går turen videre ud for at pleje andre kontakter i det nordjyske.

Men sært hvordan et sted, der for så kort tid siden var mit hjem, bliver fjernt og fremmed for en med lynets hast. De personer heroppe, der stadig hænger på, har samme relevans for mig som altid, men kulissen hører virkelig et andet liv til.

Og ville jeg bytte tilbage? No way!!!! Hvad fremtiden bringer, må guderne vide, men det var i hvert fald rigtigt for mig at komme væk fra Nordkraft City, der forøvrigt i rekordfart er ved at udvikle sig til en café-by efter århusiansk forbillede.

Og jeg hader caféer.

Ingen kommentarer: