tirsdag den 10. marts 2009

Parløb

Lavede en større revision af artiklen, eftersom der kom en del nye, gode ting ind fra min farbror Mogens. Familiens anden slægtsforsker og på det plan min mentor: Det var ham, der tilbage i 1986 tændte min interesse ved at dele nogle papirer ud, der til en begyndelse førte min farmors slægt tilbage til 1742. Et svimlende stykke tid dengang, syntes jeg. Siden har vi udviklet en art parløb, hvor han lader mig formulere tingene og af og til graver nyt frem selv, men samtidig er både min største støtte og kritiker. Det kører sgu meget godt, synes jeg.

Artiklen, der får titlen "Cykelhandleren og den fremmede fugl", skulle meget gerne ryge online på http://www.laurbjerg.dk/ på fredag.

Måske en kende apropos fik jeg strikket et enkelt digt sammen i dag...

Smukt lig

Et smukt lig
vil jeg blive.

Jeg vil bare ligge der
med skæg,
der gror endnu,
og vokse indad
mod en fjern,
men mild
og helende sol.

Jeg vil smile
i hvidt,
jeg vil klæde mig
i sort,
jeg vil leve
i grønt.

Jeg vil blive
så smuk.

Inden da
vil jeg opleve blæsten
og indånde mørket
og elske de væsener,
hvis øjne er skarpest,
betingelsesløst.

Sidst, men ikke mindst, havde Helene og jeg en skidegod aften i går, hvor snakken gik godt og længe om både væsentlige og uvæsentlige ting. Og vi kom alt for sent i seng. Jeg elsker hende fandeme.

Ingen kommentarer: