fredag den 13. marts 2009

Exit: Sydhavnen

Har smadret mig selv fuldstændigt. Efter endnu en nat med søvnunderskud stillede jeg på arbejde. Det er jo hvad, det er, men sagen er, at det var sidste arbejdsdag inden 14 dages ferie i Jylland, og så skulle alt jo være klappet og klart til afløseren. Og det kan godt være noget af en opgave i sig selv. Så jeg løb hurtigt.

Og efter arbejde løb jeg hurtigt hen til Melanie, som flyttede fra Sydhavnen i dag. Havde lovet at give en hånd med, og samtidig var det også underligt nødvendigt for mig selv at sige farvel til dét sted, eftersom hendes lejlighed var min første - omend kun i kort tid - faste base herovre. Så kunne jeg samtidig også - for første gang, i øvrigt - møde hendes kæreste Jan, der viste sig at være en helt vildt flink og skæg fyr på tæt ved de to meter. Det er ham, hun flytter sammen med i Kastrup, hvor de har fået en større lejlighed med have og det hele. De har godt nok kun kommet sammen i nogle få måneder, men som Mel sagde: "Vi er alligevel sammen hele tiden..." Og det er jo rigtigt! Hun ynder at se sig selv som den skeptiske stenbuk, og lige præcis derfor er det meget, meget smukt at se hende "give efter" på den måde. Men det giver også mere end almindeligt god mening - de er virkelig glade for hinanden, ser man straks!

I øvrigt var det et skægt selskab. Mel selv er jo kun halvt dansk - hendes far er fra Tobago. Jan er tysker. Derudover bestod flytteholdet af endnu en tysker, en franskmand og en kineser. Så jeg var den eneste "rene" dansker på holdet, og al kommunikation foregik på enten engelsk eller tysk. Men det swingede ret godt - one world! - og da lejligheden i Johan Kellers Gade var tømt, var der en meget stor del af mig, der havde lyst til at tage med til Kastrup og få flyttefesten med. Jeg var dog så kvæstet rent fysisk på det tidspunkt, at jeg måtte sige fra, hvis jeg skulle have energi til hjemturen. Mel har mange ting!

Og nu sidder jeg så her og halvsover, mens musklerne værker. Det bliver ikke sent i aften!

Ingen kommentarer: