fredag den 27. februar 2009

Farvel!!!

Nå, så gik nazi-fætter over stregen. Dagens høst: Et stk. medlemsskab af fangruppen for Daneskjold - "Hvid musik for en hvid ungdom" - plus et tilsvarende i en gruppe for nazistisk black metal. Utroligt, at han overhovedet ville have mig på sin venneliste på Fjæsbog! Men hans largeness er ikke gengældt længere, og så er man velkommen til at kalde mig smålig. Jeg kan ikke rumme at have den slags brutale, ureflekterede og rent ud sagt perfide synspunkter i nærheden af mig. Og hvis det så bare var det... De har det jo med at skride til handling over for folk i mit miljø. Nævner i flæng angrebet på 1000Fryd for et par år siden, tilfældig nazi-vold mod "punker-typer" på Vesterbro i Aalborg, en dejlig, spontan nazi-march på Hjallerup Marked for fire-fem år siden, hvor ingen tydeligvis skulle stå i vejen osv. osv. Og jeg har med garanti kun hørt om/oplevet en brøkdel af det, der reelt foregår.

Vil man have mig i sit liv, kan man ikke samtidig have Hitler. Og i virkeligheden slet ikke den slags usammenhængende, pseudo-filosofisk sammenblanding af asetro ("Wotanisme" - sig mig: Er Odin på nogen som helst påviselig måde racist?), Ku-Klux Klan-tanker og herligt arvegods fra Det Tredje Rige, der uheldigvis lader til at brede sig i visse dele af metalmiljøet, og som ham, jeg snakker om, har labbet i sig som honning.

Something has to go: Min samvittighed eller ham. Og nu har han så trukket det korteste strå.

Har det ad H til med det... For jeg ved, at han er en god fyr med en masse kærlighed i sig. Og jeg ved, han har haft strid modvind gennem det meste af sit liv. Og jeg ved, at hans had til indvandrere bunder i en episode på Viborg Banegård for nogle år siden, hvor han blev banket ned af en flok fyre, som ikke lige kunne fatte, at goth-gear og homoseksualitet (og hvad så???) ikke havde noget som helst med hinanden at gøre. Men for det første: At sætte lighedstegn mellem den flok fyre og tusindvis af forskellige mennesker, der ikke har gjort ham det mindste... Hvor fladt, unuanceret og intellektuelt inhabilt er det lige? Og at bekæmpe dette indbildte monster ved at blive et endnu større monster? Rend mig, ærligt talt! Ikke en løsning for folk med den grad af selvindsigt, jeg kan holde ud.

Så farvel, Henrik. Vi har haft mange gode stunder sammen. Men du vidste, hvor jeg stod, og du har valgt en vej frem i livet, der er så modsat min, som den overhovedet kan være. Og så langt ude, at du er nødt til at møde konsekvenserne. Mormor ville fandeme tude, hvis hun vidste det her!!!

Ingen kommentarer: