søndag den 11. januar 2009

:Of the Wand and the Moon:


Hm, var ikke lige helt den aften, jeg havde sat næsen op efter. Forfesten hos Tina var for så vidt hyggelig nok, men en vis gruppering blandt de få gæster var ret utilgængelig for resten af de tilstedeværende, uden at man fik nogen videre forklaring på dét, og det kom hurtigt til at præge stemningen. Vandringen ned mod Faust foregik da også i to meget separate grupper, og det var en hel befrielse omsider at kunne hellige sig koncerten med :Of the Wand & The Moon:. Flot gotisk folk-croon udsat for pauker, klokkespil, bjælder, guitarer, stemme og synth

Var den god som sådan? Tja, hovedmanden Kim Larsen (billedet) spillede og sang upåklageligt, og selvom ham på paukerne til tider hamrede lidt for hårdt igennem, var helhedsindtrykket også fint. Larsen var som frontman også ganske charmerende, mens han lavmælt fyrede lune bemærkninger af, og hele lokalet var pyntet fint op med egegrene, snefnug i papir og istapper af plastic. Selv publikum - i hvert fald de tilstedeværende asetroende - var specielt gejlet op til lejligheden i vikingekjoler og deslige. Smukt! Men hvor projektets musik gør sig fint over et album, bliver den trods alt lidt for kværnende og monoton over så lang en koncert, som der blev spillet. Og måske også en kende for upersonlig, selvom den har både nerve og overbygning. Det skal jo ikke være nogen hemmelighed, at Larsen har hugget et eller andet fra Death in June... Kunne være rart at se ham udvide sit musikalske vokabular lidt ved lejlighed uden at tabe den dunkle, men behagelige grundstemning på gulvet.

Bagefter var selskabet nede på mig, Tina og Cille, og så blev det anderledes hyggeligt i en times tid, før turen gik hjemad. Og jeg fik endnu en gang bekræftet, at Faust simpelthen er min type klub. Må se at få løst medlemskort.

Og nu er det søndag. Og tid til rengøring. Helene kommer i morgen, og jeg glæder mig for for sindssygt!

Ingen kommentarer: