onsdag den 28. januar 2009

Scenen er skrå


Læste op igen på Bureauet i går. I to blokke. Præsenterede "En af mit blod" - det gik bedre end ventet, for et digt om slægtshistorie vil altid i teorien være et tough sell - og endte med at blive lokket til endnu en runde, hvor jeg mere eller mindre tømte notesbogen. Men konkurrencen var benhård. Pia havde sin oplæserdebut, som gik over al forventning (i hvert fald for hende - jeg vidste, det ville blive godt). Louise Kristensen læste hele manuskriptet Den Spaltede Rose op - dét skal seriøst ud i bogform. Og Michael Zittergong lavede det helt store show med gæster, musik og papflapper, der viste alt fra børnetegninger til uddrag fra Aleister Crowleys Tarot-sæt. Stor aften!

Ellers er de seneste par dage gået med at hygge sammen med Helene. Og sluge en irettesættelse fra Det Danske Absint Selskab, der gav mig et klask i nakken for at drikke det on the rocks. Vidste nu sådan set godt, at der skulle en større tilberedning til, men der var kø, og jeg skulle hurtigt videre. Anyway: Vil godt anbefale selskabets hjemmeside - http://www.absinthium.dk/ - hvor der er masser af interessant information at hente om drikken. Vidste du f.eks., at Marilyn Manson har fået sit helt eget absinth-mærke? Nu gør du det i hvert fald...

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Nå, så Den Syltede Rose skal ud i bogform? Det kan undertegnede jo kun erklære sig enig i!
L.