fredag den 2. januar 2009

Doh!

Så blev det 2009. Indtil videre føles det meget som 2008.

Nytårsaften blev, som varslet, tilbragt i Randers sammen med Helene og Malthe, hendes søn. Under rolige forhold med et godt måltid og passende mængder øl/vin. Krudt var det ikke til at komme i nærheden af - fyrværkeriudsalgene er jo som bekendt rykket ud på Lars Tyndskids efter Seest - så det havde vi ikke engang. Men vi havde hinanden, og det kom der en både hyggelig og intens aften ud af.

Efter at have hentet Tilden i Silkeborg, tog jeg den (hurra!!!) sidste tur med DSB i et stykke tid. Blot for at nå frem til min opgang og opdage, at jeg havde glemt nøglen til lejligheden i Randers!!! Stor panik indtraf indtil jeg fik den tanke at sende en sms til Cille, der bor et par kilometer nede ad Søborg Hovedgade. Og der overnattede jeg så på gulvet, mens Tilden snurrede på maven min. Tak for det, Cille! Du er sgu en ven i nøden!

Efter arbejde i dag fik jeg fat i en i øvrigt meget hyggelig og lun låsesmed (kan anbefale Gladsaxe Låse), der lukkede mig ind i mit helt eget hybel for en billig penge, hvorefter jeg sammensatte et sæt ekstranøgler. Og nu nyder jeg den ro, der omsider er faldet over mit liv oven på en nok i virkeligheden lidt for hektisk jul.

Kort sagt er året vel ikke rigtigt begyndt endnu for mit vedkommende. Der skal først samles energi og evalueres ting og sager. Og ryddes op i det helt gevaldige rod af gaver etc., der har opsamlet sig i min lejlighed hen over decembers on and off-besøg.

Men solopgangen over Sverige - set fra NCC - var meget smuk i morges. En fanfare af sarte gyldne nuancer.

Ingen kommentarer: