onsdag den 17. december 2008

To store begivenheder

To store ting er sket. For det første har jeg officielt fået en ny kæreste, der hedder Helene. Endnu en odenseaner, der står - i hvert fald i ånden - med det ene ben i København... I morgen kommer hun herover i fire dage. Det bliver stort!

For det andet læste jeg igen op på Bureauet i går, og selvom det egentlig bare var et normalt åbent scene-arrangement, var det enormt velbesøgt. Og niveauet var så højt, at jeg er en smule stolt af, at jeg ikke faldt igennem, men faktisk hentede mit til dato største bifald på det sted. Også selvom der rent faktisk var folk, som råbte buh, da jeg sagde, at jeg ville læse en stak "hjemstavnsdigte" op - dvs. fem digte om Voel... Men nu har jeg jo også et sjovt had/kærlighedsforhold til det sted... En smagsprøve:

Voel er ikke en by,
der har anlæg for tårer.
Det sker, at en pickup
kan lække lidt olie.
Det sker, at et afløb
kan blive forstoppet,
men ellers står grundvandet højt,
og så lader man kornet
om resten.

Ingen kommentarer: