mandag den 15. december 2008

Jylland kort

Halter forfjamsket tilbage til hverdagen igen efter en travl uge i Jylland, der også har ændret en hel del...

De første par dage var meget rolige. Min fødselsdag blev fejret i ro og mag sammen med Tilde og min mor, der diskede op med gaver og ekstra god mad i dagens anledning. Dagen efter tog jeg så min rutinetur ned i Silkeborg midtby for at checke, om noget væsentligt havde ændret sig siden sidst. Men nej. Dog hyggeligt at se staden fuldt juleudsmykket igen. Og selvfølgelig lagde jeg da lige kursen omkring Pladeshoppen, som ikke blot er den butik, jeg købte min første single i tilbage i 1983, men stadig er mere velassorteret end den burde være i en by af den størrelse...

Så gik turen til Aalborg, hvor dagene rent ud sagt var blokket ud med aftaler. Torsdag eftermiddag blev der drukket bajer og snakket sjofelt hos min gamle uni-kammerat Søren G ude i Aalborg Øst, og på et eller andet tidspunkt dukkede hans kammerat Morten op med en flaske vin... Så jeg slingrede nærmest videre ned til Louise på Reberbansgade, hvor der ventede endnu en mini-fest. Da bølgerne gik højest, var vi seks om at drikke øl, men det var kun mig, Louise og hendes nye kæreste Rikke (som jeg er glad for at have "givet" Louise væk til - vi morer os sgu glimrende sammen), som lidt efter midnat endte i Gaden. Lidt et antiklimaks, egentlig, for der var ikke et øje i byen. Men vi smuttede da forbi Robin for at hilse på "lebbe-bordet" og danse til Rammstein. Bagefter var vi på Rockcaféen, men den var som blæst. Så hjemad mod Louises lejlighed gik det snart.

Kl. 8 morgenen efter stillede jeg så ude på AMU for at hilse på de gamle kolleger - rart at se dem igen. Så gik turen tilbage til Louise, hvor vi plejede tømmermændene med grillmad og spillede Bezzerwisser. Kl. 16 rullede jeg så ud til Bo, hvor der blev spist pizza, snakket og set dokumentarprogrammer om sure elefanter, der smadrede folk. Og kl. 21 satte jeg mig noget bombet ind i toget mod Silkeborg, som jeg ankom til lidt i midnat...

Lørdag fejrede jeg igen min fødselsdag om eftermiddagen med den pukkelryggede - i hvert fald det meste af den. Hyggeligt som altid.

Min bedste fødselsdagsgave fik jeg dog om aftenen, hvor jeg var taget videre til Randers for at møde en date, jeg i forvejen havde snakket længe og intenst med. At der var noget på det mentale plan var vi ikke i tvivl om, men om der også var fysisk tiltrækning...

Det var der!!!

Nu skinner solen højt over Søborg. Trods kulde og kilometertykt gråvejr.

Men hold kæft, jeg er smadret efter den "ferie"...

Ingen kommentarer: