lørdag den 18. oktober 2008

Vandkoldt

Har godt ondt i hovedet i dag efter nattens besøg på Understellet. Som ikke engang var voldsomt fedt, eftersom der var alt for mange mennesker, og jeg i øvrigt var alt for træt. Kunne kun lige akkurat holde en samtale gående, og så ved man, at man skal hjem...

Følgelig er der ikke sket alverden i dag. Heller ikke i mit hoved. Har dog haft en interessant samtale på msn med en, jeg forsøgte at få en date op at stå med, mens jeg stadig boede i Jylland, og som jeg aldrig helt har kunnet slå ud af hovedet. Men vi får se... Og nu drikker jeg igen øl og hører Dragon Tears, fordi jeg senere i aften skal til indflytterfest hos Cille. Og betragter den stille, men sejlivede regn over Søborg. Var ude for et par timer siden for at handle ind, og den fugtige kulde gik gennem marv og ben. Der var rigtigt gedigent "vandkoldt", som man siger i Jylland. Herovre har man, har jeg ladet mig fortælle, slet ikke det udtryk. Sært, i grunden, når man har fænomenet... Men på Grønland har man jo også 5000 udtryk for sne, mens vi her vist kun har "finsne", "tøsne" og "sjap". Og selvom de sandsynligvis har flere snetyper deroppe, må vi absolut mangle nogle nuancer... Ikke desto mindre: Måske har jyderne stadigvæk, hvor integreret hele landet ellers virker, noget at lære folk herovre rent sprogligt.

Ingen kommentarer: