onsdag den 15. oktober 2008

Siden sidst...

Ja, havde jo egentlig kun regnet med, at jeg ville være offline i 14 dage, men lige dele flytterod, stress, byture og hvad har vi gjorde altså, at jeg ikke blot droppede netcaféer osv., men også var noget sen til at få flyttet min forbindelse herop.

Nå, men hvad er der så sket siden sidst?

- Er i hvert fald kommet på plads her i Søborg. I et lille lokum på 37 m2, der kunne være mere velholdt, men går an til prisen. Og for en uges tid siden hentede jeg også Tilden herover - nu skal hun sgu også lære at mjave kjøwenhawnsk! Åh, det var godt at se hende igen!

- Inden da boede jeg, som sagt, i 14 dage på Nørrebrogade. Faktisk en god tid, hvor jeg kom på Det Poetiske Bureau (fra nu af blot omtalt som Bureauet!) de fleste af de dage, hvor jeg ikke hang ud med Pia og Helena. Og vel var der skyderier i bydelen - én flok glatnakker, der forsøgte at udrydde en anden flok glatnakker, som det efterhånden er ganske godt beskrevet i massemedierne - men i det daglige mærkede man intet til det. Faktisk er der få steder, jeg har følt mig så meget hjemme som på Nørrebro. Det var en mindre nedtur at flytte derfra.

- Så har jeg atter knækket nakken på en stor, kompromisløs forelskelse. Hun havde været i mine tanker siden i sommers og faktisk også budt sig til ved det første møde, men dengang var jeg ikke klar. Og da slet ikke på et one night stand af den slags, der lå i luften - jeg vidste bare, at jeg ville blive hooked... Hvorfor det gik galt? Grundene er mange og komplekse. Men en ting, jeg bebrejder mig selv lidt nu, var min manglende evne til at forholde mig til hende som seksuelt væsen. Normalt ikke et problem, jeg kender til, mange tak, men på en eller anden facon var hendes indvirkning på mig så stærk, at jeg gik i bakgear og nærmest blev den rene spejderdreng. Hvilket bestemt ikke var det, hun, om jeg kender hende ret, var ude efter... Jeg fejlede måske mest af alt fordi, at jeg var så skidebange for at fejle - være utidig, være kejtet, ikke være god nok eller simpelthen destabilisere et stærkt, men også meget nyt venskab. Som nu - I hope by god it's getting better! - alligevel endte med også at blive destabiliseret... Kort sagt: Total fiasko. Men i det mindste en interessant fiasko, som jeg kan grave i længe endnu...

- Endelig har jeg kværnet mig vej gennem enorme, nyindkøbte bogstakke. Generelt en fornøjelse, men den største oplevelse har, til min store forbavselse, været Suzanne Brøggers Creme Fraiche. At den modne Brøgger har litterær pondus, har jeg aldrig været i tvivl om, men lige dén bog er ét stort granatchok af outreret, men smuk, sanselig sex og enormt bidende civilisationskritik. Selvfølgelig skrevet med den umiddelbart sangvinske, men i virkeligheden ekstremt raffinerede blanding af humor og syrligheder, der er hendes, og som gør, at både djævelen og englen gemmer sig i detaljerne såvel som det, der ved første blik kan virke som svinkeærinder. Hold kæft, hun er god! Har seriøst - nu, hvor både Højholt og Turéll er døde og borte - fået mig en ny dansk favoritforfatter(inde)!

Det er vel i store træk det. Så er bunden lagt. Let the games begin!

Ingen kommentarer: