tirsdag den 21. oktober 2008

Så er'et nu, makker!

Yes, så er digtene til i aften valgt, skrevet ned i læsevenligt format og pløjet igennem temmelig mange gange. For godt nok ved jeg, at "anything pretty much goes" dernede til de aftener, men jeg kan altså godt lide at have mit pis i orden... Kender jeg crowden ret dernede, skal der nok komme distraherende elementer nok ind fra venstre alligevel, hæhæ!

Det bliver til en ret nyskrevet digtsuite med titlen "thirtysomething love songs", som jeg andetsteds har beskrevet på forhånd som "ækle kærlighedsdigte". For det er de sgu egentlig. De handler nemlig om kærlighedens tilstand efter de 30, hvor man ikke helt kan opgive troen på den, men både én selv og alle dem, man er sammen med, slæber rundt på en massiv negativ bagage... Hvilket, når det er værst, resulterer i opbrud, traumer og paranoia - når det er bedst vel kun rendyrket dekadence.

Sidst, jeg var til oplæsning dernede, var der i øvrigt en ualmindeligt selvoptaget skodknægt (han mente vist selv, at han var en genial prosaist, selvom hans tekster meget tydeligt sagde det modsatte!) dernede, der så, at jeg bar en T-shirt med en rød stjerne, hvorefter han, bag min ryg, underholdte de øvrige tilstedeværende med sin bizarre tese om, at den signalerede, at jeg var racist!!! Se, hvis jeg var voldeligt anlagt - og i øvrigt troede på det gavnlige i at slå børn - havde han fået et par på kassen for ikke blot at sprede dårlig luft omkring en, han ikke kendte, men gøre det på så indlysende forkert et grundlag. Håber lidt på, at han dukker op i aften, så han kan få en lille, giftig bemærkning med fra scenen...

Jaja, attitude, attitude...

Vi får se, hvor længe den holder i praksis i aften...

1 kommentar:

Thurston Magnus sagde ...

Hey Steffen,

jeg drønede lige forbi din (i øvrigt velskrevne) blog hér. Det her indlæg er ret skægt, for jeg er altid bange for, når jeg læser den slags, at den selvoptagede knægt kunne være mig, da jeg har tendenser til at tage kækheden lidt rigeligt langt, heh.

Anyway, jeg ville bare lige smide en kommentar og sige dav. Så dav.

Cheers,

- Thurston Magnus